My arms
Denna dag ska träningspasset inkludera Biceps, triceps och mage. 10 min uppvärmning. Sedan började jag med skivstångs curls, 4 sets av 12, 10, 8, 6 sedan samma antal set och reps för tricep stående utsträkande över huvudet med skivstång. Sedan fortsatt biceps träning med vad som kallas preacher curls 3 sets av 10 reps sedan tillbaks till tricep med liggande tricep press 3 sets av 10 reps, sedan omvänd skivstångscurl av samma antal sets och reps. Snabb strech och sedan klar.
Snabbt gympass

Idag är ett snabbt gympass och det gäller ben, började som vanligt med uppvärming på löpband i ca 10 min och styrketräningen började med squats med skivstång med 5 sets 15, 10, 8, 8 ,6 reps och kör om den 2 gånger och sedan benpress 3 sets av 10, 8 ,8 reps. Sedan kommer liggande ben curls med 3 sets av 10, 8 ,8. Dagens träning skulle inkludera quadriceps och bakre delen av benen samt vader. Som vanligt en strech på 15 sek för varje muskel och avslutad träning.

Sex Pack
Idag tränade jag på gymmet och dagens träning inkluderar bröst och mage som huvudgrupp samt också rygg och mesta delen av överkroppen. Jag började med en uppvärmning på 10 minuter genom att springa på löpband. Styrke träningen började med skivstång liggandes i medium lutning med 4 sets av 10, 8 , 8 ,6 reps. Sedan flyes med hantlar i medium lutning med 4 sets av 10, 8 , 8 ,6 reps och sedan till bänkpress med densamma vikter men utan någon lutning med samma antal set och reps. Självklart mellan sets så tog jag pauser på några minuter och kanske drack lite vatten till jag kände det var dags att gå igen. Sen var det dags för “cable crossover” med både nerifrån och axelhöjd från där man drar, 3 sets av 12, 10, 8 på varje av varianterna sedan en snabb strech med 15 sek för varje strechtyp.